Інклюзія в школі

Впровадження інклюзивної моделі освіти в школах вимагає командної роботи та залучення директора, його заступника з навчально-виховної роботи, вчителів, асистента вчителя, психологів, соціального працівника, вчителя-дефектолога та батьків дитини. Вчитель в традиційній школі передає і пояснює інформацію учням. У інклюзивному навчальному середовищі учитель виступає координатором, наставником, менеджером, спостерігачем і психологом в одній особі.

Вчитель у своїй роботі має спиратися на наступні рекомендації:

  1. Під час створення плану уроку враховувати індивідуальні можливості учнів.
  2. Орієнтуватися не на слабкі, а на сильні сторони кожної дитини.
  3. Використовувати підказки — жести, міміку, вказівки.
  4. Готувати візуальні презентації для кращого засвоєння матеріалу.
  5. Користуватися методиками зняття напруги та заспокоєння.

Вчитель інклюзивного класу повинен виявити гнучкість та толерантність, розуміти різні потреби учнів та вміти пристосовувати свою роботу до цих потреб.

Основний документ, на який спирається в роботі наш заклад освіти, це ПОСТАНОВА від 15 вересня 2021 р. № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”

Навчання дітей з ООП: адаптація та модифікація навчальних програм

Адаптація – це стратегії, що допомагають дитині з ООП засвоювати ті самі обсяги знань, що і її однокласники в інклюзивному класі. Тоді як модифікація – це зміна (зазвичай, спрощення) змісту предмету, програми викладання та, у результаті, рівня знань та навичок, які має опанувати дитина впродовж навчання.

Якщо у випадку адаптації зміст навчання відповідає рівню знань та навичок, що отримує весь клас, то модифікація – це змога дитині з ООП брати участь у навчальній діяльності, хоча рівень засвоюваних знань може не відповідати віковим особливостям учнів класу класу, у якому вона навчається.

Як оцінювати учнів з особливими освітніми потребами?

Оцінювати дітей з особливими освітніми потребами (ООП) складно. Треба зважати на можливості, емоційний стан і мотивацію. Це питання гарно розкрито у статті "Як оцінювати дітей з особливими освітніми потребами".

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування